Det är ju trots allt skärtorsdag!


Idag är det skärtorsdag vilket innebär att alla små barn ska gå utklädda till små påskkärringar och påskgubbar. Så var det är jag var liten iaf. Satt hela dagen och ritade fina små kycklingar och skrev Glad Påsk på små fina kort, jag gick verkligen in för det. Hade på mig den ultimata utstyrseln och gick sedan runt gård till gård med mina kompisar och ringde på dörrar. Det gav mycket godis kan jag säga och lite pengar om man hade tur ^^

Men nu förtiden tror jag tiderna har ändrats, vågar ens föräldrarna släppa ut sina barn och låta de ringa på främlingars dörrar? Har vi blivit ett sånt våldsamt samhälle att vi inte kommer låta våra barn vara ute och uppleva det vi en gång fick uppleva? Svårt att tro!

Men eftersom jag bor i det lilla området Ryd och barnen här är väldigt framåt fick jag iallfall uppleva påskkärringar iår. De kom några små flickor, utklädda, med sin bror, som inte var utklädd, och plingde på.
Dock hade inte jag eller min bror något sött att ge de, så det blev småmynt för alla.
När min bror skulle ge de pengarna räckte den äldsta pojken ut pengarna direkt och sa "Jag tar de, jag delar upp, ge mig de". WTF? haha.
Rena rama pimpen var han. Men min bror vad bra nog att ge pengarna till den lilla flickan istället.
Ja, tiderna förändras, men det verkar som om att man kan gå påskärring after all.
Mina barn ska iallfall få uppleva det, (fast jag går nog med de i smyg och kollar läget^^)


Ikväll, får hoppas det är något på tv, annars blir det nog någon film jag tankat hem :)

Peace/ Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0