Lååååååångfredag

Ineed att det har varit en långfredag idag asså. Somnade väldigt sent igår, runt 3-4 sådär :O Men var ändå pigg vid 10 slaget sen på morgonen. Så då var det bara att gå upp och med det menar jag att gå fixa sig på toaletten sen sätta på den vackra dator.
Har tankat hem yttligare en massa progam; Grey's Anatomy och Gossip girl. Så blev det lite filmer med.
Men jag har faktiskt inte varit lat hela dagen idag.
Jag och bror var duktiga, vi har städat och diskat i lägenheten, så nu ser den bra ut igen ^^

Kollade precis klart på filmen "Sidney White" med Amanda Bynes. En collage komedi som är en kopia av disney filmen Snövit typ. Helt okej film, den var underhållande :)
Precis sånna här collage filmer, ytliga, roliga, inte direkt någon mening, film. Det är sånna filmer jag jämt faller för och fråga mig inte varför. Det är alltid en känsla den får fram i mig, det där collage livet och high school grejen i USA, känner alltid en så jag-vill-uppleva känsla av de.
Har alltid varit så facinerad av alla filmer som; Mean girls, American Pie, 10 orsaker att hata dig, Cinderella story, John tucker must die etc.
Låter säkert jävligt ytligt och töntigt att jag facinerar mig av deras liv, men det är så jag känner, hmmm!

Har på sistone funderat mycket på framtiden. Vad
vill jag göra efter studenten? Vad vill jag bli? Vad har jag för mål?
Allt känns bara så mycket. Jag vill ha en bra karriär och ett jobb som jag kommer brinna för men det känns som om man mäste göra så otroligt mycket innan man kan nå sina mål.
Efter studenten skulle jag vilja studera, helst på journalist linjen i Stockholm och nu på sistone skulle jag jätte gärna vilja gå en linje som har foto som inriktning. Jag vill utbilda mig och sedan få en stadig karriär på någon tidning eller någor liknande media.
Men ibland känner jag bara att jag kanske klarar mig utan utbildningen, liksom den ligger ju ändå på 4-5 år. Kanske jag borde testa att försöka ta mig in på en arbetsplats ändå, jag är ju ändå ganska skillad.
Att bli journalist i framtiden är min högsta dröm, att få skriva om saker som betyder, att få träffa folk, vilket underbart liv.
Jag är ju trots allt stenbock och vi vet ju alla att det är de mest framgångsrika stjärntecknet.

Ahh! Ja, framtiden skrämmer, men den kommer krypande in på en sakta men säkert.
18 år och redo för livet, eller inte? Har inte ens kunnat smält in att jag är så kallad vuxen nu....

Nu blir det film, eller någon mysig serie.. hmm??
Och imorgon blir det PÅSKÄGG, Mums med godis, I'm such a child^^

Peace / Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0