Påskafton i all ära, eller?

Okej, så idag är det självaste påskafton- dock har jag inte känt av den där känslan av pirr i magen som jag fick som liten. Lite synd, var alltid så kul när man fick de ^^

Dagen har bestått av god påskmat och en hel del GODIS!

Till kvällen blev det påskmässa i kyrkan, har gjort det till en tradition att gå kyrkan, mycket trevligt.

Okej, så för en månad sen flyttade jag till min bror, kändes då som den bäst idén just då. Men denna månad har varit både bra och dålig. Vi är ju trots allt syskon. Men det har blivit så att vi båda har fått tagit på oss vuxen roller mot varandra och det har resulterat i en hel del bråk, inte bra.
Så efter en hel del diskussioner har vi båda kommit fram till att det är för mitt bästa att jag flyttar hem till mamma igen. Även fast det inte funkade för henne och mig inne har det faktiskt, tro det eller ej, förändrats en hel del på denna månad. Jag har kommit till insikt med hur mycket jag saknar henne och vilka bra sidor hon har i sig. Jag tror min mamma behövde denna månad till att tänka till och det känns som om det kommer bli bättre här hemma.

Studenten är 2009, alltså bara runt ett år kvar till jag är klar med min utbildning, så då blir det ADIOS Linköping, HOLA Stockholm. Så det är bara att hålla ut denna tiden, men tror det kommer bli bra här hemma.

Peace/ Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0