I'm taking a trip....- to Canada?

Hej bloggen!
Jaa, sugen på att resa blir man dagligen, älskar äventyr och nya upplevelser. Men hur ska man få ihop allt i sitt liv, ska man studera vidare, söka jobb, eller kan man kombinera ihop saker och ting?
Min vän Anna och Lotta ska båda till Kanada nu i Augusti. Båda för jobb, och jag känner, fan vad coolt.
Vet inte om aupair är jobbet för mig, så har pratat med Anna då hon ska jobba med annat där. Hon gav mig hemsidan "Work and Travel" som jag kunde hitta information på. Woow vilka möjligheter de har att erbjuda. Genom att gå med i deras program kan man få hjälp med arbete i Australien och Kanada. Från att jobba med fruktplockning till att jobba som bartender. Det lockar som fan kan jag säga.

Till hösten nu blir det ju att fixa upp några av betygen, känner att jag iaf inte vill ha IG jag har nu i betygen. Tycker jag är värt att studera upp nu när man kan få möjlighet till att göra det gratis utan att det visas i betygena att man läst upp. Är ju Matematik och idrott som gäller. Kommer nog att funka bra, om man bara har de ämnena att satsa på:)

Sen måste man finna sig ett jobb, så jag kan jobba på sidan av skolan jag går på i distans. Ska gå och lämna CV lite överallt, ta de chanser man får och ligga i, man kan alltid hoppas och tro!
Just nu sitter och lyssnar på musik och har mina funeringar inför framtiden, vilket alltid är lika intressant när man märker hur tankarna bara flyger iväg.

Imorgon blir det förhoppningsvis bio med Lotta, vill umgås med henne nu innan hon åker! Kommer sakna henne som fan, men man kan ju alltid hälsa på :D!

Peaace out... sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0