MTV Europe Music Awards 2009

 

Och så var årets EMA slut för denhär gången. Jag känner mig besviken. Genom åren tycker jag alltid att denna awardshow har varit bra genomförd och fartfylld. Men iår, nej nej nej! Till att börja med, Katy Perrys jobb som host för hela kalaset. Förra året tyckte jag hon levererade kanon, hon var cool, snabb och fick med sig publiken. Men ikväll kändes hon tråkig och försökte vara sexig på ett trashigt sätt. Det jag tyckte var underhållande med henne var punkten då hon satte dit Kanye West, men annars nej! Inte Katy Perry nästa år som host!

Andra saker var publiken, levde de änns? De var slöa med sin respons och i mina öron tyckte jag mest att de buade åt några akter till och med. Kanske var det Katy's fel som inte gav rätt pepp till publiken, eller är det så att Européer är mer lugna än amerikaner som väsnas och skriker.

Klart bäst ikväll och det vackraste paret; Beyonce och Jay-Z

De båda framförde underbara framträdanden och så värda varje pris. Att Beyonce vann tre priser är helt rätt, med den skivan och den rösten, rätt rätt rätt! Och Jay-Z.. woow! Älskar den mannen.

 

Av mig får galan 2/5 .... för om jag jämför denna med VMA, haha gud vilken skillnad. VMA är nog den ultimata MTV galan. Allt känns så storslaget på den galan.

Peace out.. Sophie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0