Obama tilldelas fredspriset 2009

YES, WE CAN!

"– Obama får fredspris för sina utomordentliga insatser för att stärka demokratin och de nationella samarbetet. Han har som president skapat ett nytt klimat i internationell diplomati, där dialog och förhandlingar är att föredra, sa Nobelkommitténs ordförande Thorbjørn Jagland, när han meddelade vinnaren av årets pris."

 

Finns säkert folk ute i världen som inte alls tycker Obama förtjänar detta pris men jag tycker definitivt att han är en värdig person till att få detta pris tilldelat honom. När han blev omvald till president för USA tror jag inte bara det var jag som kände en lättnad. Här kom en man som hade visioner och delade med sig det till folket på sina stor tal han presenterade landet runt. Han var den som vågade tro på USA igen, ett land som har satt sig själv i mycket skit men ändå varit stormakt. Obama är en smart man, han vet  vad han pratar om. Även fast han har mycket press på sig om att saker och ting ska ändras så tror jag att han sakta med säkert kommer ordna med de saker han lovat landet. Det handlar om att bygga upp landet säkert och stabilt och inte göra impulsiva handlingar som kan leda landet till botten.

Obama can and he will!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur sjutton kan man tycka att han inte förtjänar det? Finns det någon som varit bättre för USA än han? tack så mycket, jag är bara orolig över att den inte är tillräckligt bra

2009-10-09 @ 19:17:29
URL: http://anwb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0